Image

YETİŞKİNLER İÇİN MOBİL ROBOTİK ÜZERİNE
E-ÖĞRENME KURSU: 4. SANAYİ DEVRİMİ

        Dördüncü Sanayi Devrimi kavramı 2016 yılında Kurucu Klaus Schwab tarafından sunuldu ve Dünya Ekonomik Forumu'nun İcra Kurulu Başkanı, İsviçre'deki Davos konferansında fiziksel çağın kaynaştığı bir dizi yeni teknolojiyle karakterize edilen mevcut dönemi,dijital ve biyolojik dünyalar.
     En çok dile getirilen konu Dördüncü Sanayi Devrimi'nin istihdam üzerindeki etkisidir. Dünya Ekonomik Forum, otomasyon, robotik ve yapay alandaki gelişmelerle istihbarat, 2020 yılına kadar Avrupa'da beş milyon iş ortadan kaldırılacak (Dünya Ekonomik Forumu, 2016).Nitelikli olsun veya olmasın hiçbir iş otomasyonun etkisine karşı bağışık değildir. Benzeri görülmemiş gelişmiş teknoloji ve yapay zekanın entegrasyonu yakında birkaç profesyonel alanda bir etki. Bir yandan işler kaybolurken,diğer yandan, özellikle bilgisayar ve teknoloji uzmanları için yeni fırsatlar yaratılacaktır. Schwab'a (2016) göre, önümüzdeki beş yıl kritik bir geçiş dönemidir. Bu senaryoda, yeni iş için yetişkinlerin eğitimine yatırım yapmak için mükemmel bir fırsat var.programlama ve robotik hakkında bilgi gerektirecek ve karmaşık ve sürekli değişen bir dünyaya uyum sağlama.Yine de, İnternet'in giderek daha erişilebilir ve mobil olduğu, erişme, paylaşma ve dijital içerik üretmek rutin etkinlikler haline geldi. Bu yüzden vatandaşların hayatlarına yeni fırsatlar getirebilecek teknolojileri kullanmalarını ve diğer yandan daha karmaşık hale gelen yaşam ve çalışma ortamlarına odaklanın.eleştirel düşünme ve problem çözmeyi içeren öğrenme ve yenilik becerilerinde yeterlilik, yaratıcılık ve yenilikçilik, iletişim ve işbirliği (Schwab, 2016). Ayrıca, e-öğrenmede sürekli yeni pedagojik uygulamaları keşfetme ihtiyacı bir fırsat yaratır yaratıcılığı teşvik eden yeni araçlarla yeni içeriği şekillendirerek yetişkin öğrencilerin içinde yaşadıkları dünyayı daha iyi anlarlar.
 
 

HEDEFLER

      Proje Ortaklığı, Mobile Robotics için işbirliği içinde bir e-Öğrenim kursu tasarlayacak ve geliştirecektir.Yetişkin öğrenciler, eğiticilerin ve öğrencilerin teknik becerilerini geliştirmek ve analitik düşünme ve problem çözme gibi yeni beceriler kazanacaktır. Ardından, e-öğrenme eğitim kursu Yetişkin Eğitimi eğitmenleriyle uygulamaya konulacaktır.
     Aynı zamanda Eğitim sürecinde bu yetişkin eğitimi eğitmenleri e-öğrenme eğitim oturumlarında yansıtmak ve ortaklığı paylaşmak için pedagojik uygulamalarını analiz edecek, değerlendirecektir. Eğitim bağlamındaki müdahalelerin projenin amaçlarına cevap veren yansımalar veişbirliğine dayalı bir nesne olabileceği düşünülmektedir.
    Bu projenin sonunda, ortaklık sanal öğrenme üzerine bir e-öğrenme kursu oluşturmuş olacak pedagojik olan yetişkin öğrenciler için Mobil Robotbilim üzerine bir öğretim ve öğrenme aracı eğitmenler için yenilikçi eğitim senaryoları içeren etkinlikler ve uygulamalar. Son olarak ortaklık, eğitmenler süreç boyunca pedagojik uygulamalar ile yetişkinlerle ilgili deneyimleri ve algıları ifade eden bir kitap geliştirecektir.
 
Image
Image
“Geleceğin fabrikası mobilite ve esneklik gerektiriyor. Statik üretim hatları, yeni nesil robotların yolunu açıyor: Yerlerini akıllı, mobil robot üniteleri alıyor. Mobil robotlar sahada serbestçe hareket eder, küme halinde görevlerini yapar ve endüstriyel imalat için mutlak esneklik sağlarlar. Bu özellikle dahili lojistik için önemlidir.”